logo

ساخت بیش از ۸۰۰ مدرسه تا پایان بهمن ماه امسال

وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح آموزشگاه روستای سرتشنیز از ساخت بیش از ۸۰۰ مدرسه در کل کشور تا پایان بهمن ماه در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی امروز در دبستان خیری زنده یاد حاج احمد بقایی روستای سرتشنیز، از ساخت  ۵۸۰۶ مدرسه در کل کشور در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: به طور متوسط روزی ۸ مدرسه در کشور ساخته شد که ایران به یک معنا تبدیل به یک کارگاه مدرسه سازی شده است و تا بهمن امسال نزدیک ۸۰۰ مدرسه دیگر ساخته خواهد شد.

صحرایی با اشاره به اینکه مدرسه محل کاشت بذر ساخت آینده است افزود: مدرسه یکی از مهم ترین نهادهای تربیت دینی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه می توان مدرسه را محل امیدستان های ایران نامید اظهار داشت: مدرسه از هرحیث نقطه امید یک محله، یک شهر و یک کشور هست و اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی، با اشاره به اینکه کار معلم و کار مدرسه کاری است غیر قابل مقایسه با هیچ ماموریت دیگر، که این اهمیت مدرسه را نشان می دهد و کسی که مدرسه می سازد یعنی آینده سازی می کند و باقیات و صالحات بی نظیر را از آن خود می کند و امسال کمک خیرین در بحث ساخت مدارس بی نظیر بود.

وی اظهار داشت:  تمام این دانش آموزان در آینده مسئولیت مهم کشور را بر عهده خواهند گرفت که پیشرفت و ساخت آینده کشور در گرو تلاش دانش آموزان این مملکت است.

گفتنی است: ۱۳ پروژه در شهرستان کیار در حال اجرا است که از این مقدار، سه پروژه در سال ۹۲، ۹۸ و ۹۹ شروع شده و از سال ۱۴۰۰ به بعد ده پروژه در حال اجرا است که پروژه خیری زنده یاد احمد بقایی با کمک ۳۰۰ میلیون تومانی خیرین و یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی اعتبارات دولتی انجام شده است.

لازم به ذکر است: دانش آموزان این آموزشگاه امروز در کلاس فوق برنامه حضور داشتند.

با ما در ارتباط باشید